FAQ Kapsalons

 Wat zijn de openingstijden van de salons?

De salons zijn dagelijks geopend, met uitzondering van zon- en feestdagen. Omdat de opleidingen op de Kappersakademie op verschillende momenten starten zijn we ook geopend tijdens schoolvakanties. Klik hier voor specifieke openingstijden per salon.

Kan ik ook zonder afspraak in één van de salons terecht?

Je bent ook zonder afspraak bij ons welkom. Houd dan wel rekening met een wachttijd. De meeste klanten maken echter een afspraak, zo is de wachttijd het minst lang. Klik hier om online een afspraak te maken bij één van de salons.

Voor welke behandelingen kan ik bij jullie terecht?

De salon is gericht op zowel dames als heren. En ook kinderen zijn welkom voor een behandeling (knippen / snijden). Je kunt bij ons terecht voor alle kappersbehandelingen: knippen / snijden / föhnen / watergolven / opsteken / permanenten / kleuren / baard knippen. Daarnaast zijn er nog een aantal extra behandelingen: manicuren / epileren / wenkbrauwen / wimpers verven / stoomkap-behandeling / hoofdhuidmassage.

Kunnen heren ook geknipt worden?

Dames, heren, jong en oud. Iedereen is welkom bij onze salons.

Jullie gebruiken altijd fijne haarproducten, kan ik die ook bij jullie kopen?

De producten die wij in de salon gebruiken kunt u bij de salon ook kopen. Vraag er naar tijdens uw bezoek aan de salon. Je kunt de producten ook zelf online bestellen via www.myhair.com. De producten kun je thuis laten bezorgen of zelf afhalen bij één van de myHair.com afhaalpunten. Lekker makkelijk en met een laagste prijsgarantie!

Wat kost een behandeling?

De kosten van een behandeling hangen af van jouw persoonlijke wensen: alleen knippen? Of ook snijden en föhnen? Of een mooie nieuwe kleur in je haar? Als je je haar laat kleuren, is het knippen en föhnen altijd gratis. Klik hier om de tarieven per salon te bekijken.

Hebben jullie kortingstarieven?

We hanteren een aantal kortingspercentages:

Voor alle vestigingen:
Studenten 10% korting
65-plussers 5% korting

Voor onze vestigingen in Rotterdam:
Rotterdampas 10% korting

Voor onze vestiging in Amsterdam:
Amsterdampas 10% korting

Waarom is de prijs zo laag?

De Nederlandse Kappersakademie is een opleidingsinstituut. In de salons doen onze studenten – altijd onder begeleiding van ervaren docenten –  praktijkervaring op. Hierdoor kunnen we de behandelingen tegen een scherpe prijs aanbieden.

Kan ik reserveren bij iemand die mij goed geknipt heeft?

Het is niet mogelijk om bij een specifieke kapper-in-opleiding een afspraak te maken. De docent stemt de specifieke leerbehoefte van de student af op het aanbod van klanten in de salon. Zo gaan de studenten na hun opleiding optimaal voorbereid de kapperswereld in en gaat de klant met een modieus kapsel naar huis.

Salon Pompenburg is de uitzondering die deze regel bevestigd. In deze salon kunnen klanten wel op naam van een student een afspraak maken. Dit is in het kader van de ondernemersopleiding.

Word ik wel goed geknipt bij de Kappersakademie; het zijn immers nog studenten?

Jazeker! De studenten worden altijd begeleid door ervaren docenten. Elke stap tijdens de knip-, kleur-, of permanentbehandeling wordt zorgvuldig afgestemd, zodat er geen vervelende verrassingen ontstaan. Zo gaan onze klanten tevreden naar huis.

Gaat er wel eens iets mis bij een klant?

Onze studenten werken altijd onder begeleiding van ervaren docenten. Elke stap tijdens een behandeling wordt zorgvuldig afgestemd om zo juist vervelende verrassingen te voorkomen. Zo gaan honderden klanten wekelijks tevreden naar huis.

Maar natuurlijk gaat er in een kapsalon ook wel eens iets mis. Ook dan zullen we alles wat in onze (vaktechnische) mogelijkheid ligt in het werkstellen om het probleem op te lossen.

Wist je dat wij vaak klanten ontvangen die een slechte ervaring hebben gehad bij een (thuis) kapper en die ten einde raad bij ons aankloppen? Ook die klanten krijgen van ons een professioneel advies!

Ik heb een klacht over een salon, waar kan ik die indienen?

We doen ons uiterste best om kwaliteit te leveren, maar soms gaat er wel eens iets niet zoals wij voor ogen hadden. Heb je een klacht over één van onze salons, stuur dan een e-mail naar secretariaat@kappersakademie.nl. Omschrijf je klacht duidelijk o.v.v. de salon waar je bent geweest en de datum.Vermeld je naam en een telefoonnummer waar we je op kunnen bereiken. We nemen binnen één werkdag contact met je op.

Ben je ontevreden over je kapsel? Zit je haar niet naar wens? Als je in de mogelijkheid bent, dan willen wij je graag verzoeken om zo spoedig mogelijk bij ons terug te komen in de salon. Onze professionele docenten kunnen jouw klacht beoordelen en eventueel de behandeling aanpassen. Voor jou is dit een vervelend moment, maar voor onze studenten is dit een leermoment. Wij zullen alles binnen onze (vaktechnische) mogelijkheden in het werk stellen om je tevreden naar huis te laten gaan.

Kan ik de haarproducten uit de salon ook zelf aanschaffen?

Voor onze producten werken we samen met www.myhair.com. Je kunt hier de producten zelf online bestellen en je krijgt als student van de Kappersakademie extra korting. De producten kun je thuis laten bezorgen of zelf afhalen bij één van de myHair.com afhaalpunten. Lekker makkelijk en met een laagste prijsgarantie!